تبلیغات
اورمو اؤلکه سی

اورمو اؤلکه سی

نویسنده : admin جمعه 30 آبان 1393, 22:43

مردم ارومیه بعد از گذشت ۱۳ سال از زمزمه راه اندازی ارتباطات ریلی در آذربایجان غربی هنوز چشم انتظار تحقق این وعده هستند و این بار از مسئولان خواستار پیگیری این مسئله با جدیت بیشترند.

قطار

به گزارش "اورمولو آی آر" به نقل از تسنیم از ارومیه، مساحت آذربایجان‌غربی برابر با 37٫059 کیلومتر مربع است که سیزدهمین استان بزرگ کشور محسوب می‌شود و 2٫25 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

این استان از قدمت و پیشینه کهنی برخوردار است و این امر سبب شده مردمان این استان مطالبات بسیاری در حوزه عمران و آبادانی داشته باشد که این خواسته ها هم به حق است و هم زیر ساخت توسعه منطقه به شمار می آید.

باتوجه به این‌که ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و دهمین کلان‌شهر کشور به شمار می آید انتظار مردم نیز فراتر از آن چیزی است که در ذهن مسئولین می‌گذرد.

نبود ریل قطار در ارومیه نیز مانند بحران دریاچه ارومیه جدی است و از مطالبات اصلی و مهم به شمار می‌رود و حقانیت این مطالبات زمانی قوت می گیرد که به اهمیت آذربایجان غربی به عنوان دروازه اروپا و استانی هم مرز با سه  کشور واقف باشیم.

آیا واقعا غول آهنی راه خود را به ارومیه کج می کند؟

حدود 13 سال پیش قول ورود قطار به آذربایجان غربی از طرف مسئولان به مردم داده شد که در برخی از شهرهای این استان این قول تحقق یافت اما متاسفانه مردم مرکز آذربایجان غربی همچنان  برای ورود غول آهنی منتظر و دست به چانه نشسته‌اند به طوریکه این آرزو را دست نیافتنی تلقی می کنند.

شاید با کمی جرأت بتوان مقداری از تقصیر نیامدن قطار به ارومیه را به گردن مسئولان استانی انداخت که خیلی جدی این مسئله را پیگیر نبوده‌ و کم‌کاری کرده‌اند.

البته قطار میاندوآب و مهاباد پس از 12 سال روی خوش و مهمان‌نواز مردمانش را دید که بعد از آن به علت مشکلات و نواقص فنی از کار کردن بازماند و خیلی زودتر از انتظارات به بازنشستگی دچار شد.

مانند همیشه تنها مسئله‌ای که سبب به تاخیر افتادن پروژه‌های مهم می‌شود نبود بودجه و تامین آن است، اما در این میان ممکن است کم کاری نمایندگان و مسئولین نیز سهمی در به تاخیر افتادن پروژه‌ها داشته باشند.

چرا باید در رتبه‌های پایین اقتصادی قرار بگیریم؟

هادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به رتبه اقتصادی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از آنجایی که استان آذربایجان غربی از مسائل اقتصادی در رتبه های پایین کشور قرار دارد نیاز است مسئولان هر آنچه که در توان دارند برای جذب اعتبار تلاش کنند تا تراز استان را به حد نرمال برسد.

وی گفت: اگر خط آهن نقده به ارومیه اتصال یابد و کارهای فیزیکی آن به اتمام برسد با راه اندازی این ریل آهنی رونق اقتصادی استان نیز رو به بهبودی خواهد بود.

نه تنها معاون استاندار بلکه خود استاندار و دیگر مسئولان استانی اعم از مدیرعامل منظقه آزاد ماکو و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در رابطه با رونق اقتصادی اظهار نظر کرده‌اند که وجود قطار در استان آذربایجان غربی سبب پیشرفت رونق اقتصادی می شود به طوری‌که استاندار این استان تاکید بسیاری بر رونق تجاری، بازرگانی و گردشگری دارد چراکه برنامه ششم سال بر این اساس برنامه‌ریزی شده است.

مشکل اعتبار تا کی؟

سید مسعود نصر آزادانی، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در این باره گفت: چنانچه بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه خط آهن آذربایجان غربی تا نقده به طور کامل اختصاص یابد تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.

وی در رابطه با اتصال خط آهن ارومیه به شبکه سراسری افزود: برای این اتصال نیازمند 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار هستیم که در صورت تحقق آن خط آهن ارومیه نیز به شبکه سراسری متصل می‌شود.

تنها مشکلی که در حوزه پروژه‌های عمرانی به‌وجود می‌آید مشکل اعتبار است که تمام امور عمرانی را به تاخیر انداخته، می‌توان با برنامه‌ریزی و دقت لازم اعتبارات در دست را به خوبی مدیریت کرد تا اینقدر از نبود بودجه و اعتبار ناله نکنیم.

ارومیه به نام کلانشهر است اما خدماتی ارائه نمی‌شود که در شان کلانشهر باشد

شهروندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اعلام نارضایتی خود در مورد وضعیت وعده های تکراری مسئولین گفت: ارومیه را در شمار کلانشهرها نامیده اند اما خدمات حمل و نقل آن را نمی توان در شان یک کلانشهر دید مردم ارومیه 13 سال است که در انتظار قطار به انتظار نشسته‌اند اما هنوز قطاری و حتی سوت قطاری را نشنیده و پیشرفتی در این حوزه مشاهده نکرده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان نیز در همین رابطه گفت: وقتی که نام کلانشهر را بر روی شهر خود گذاشته‌ایم پس باید توجه دقیق و زیادی به آن شود، ما از مسئولان تنها یک چیز را خواستاریم و آن هم عمل به قول‌هایی است که داده‌اند.

گزارش از فرخنده امیری



دسته بندی : پروژه های عمرانی،خدماتی استان ,
برچسب ها : راه آهن مراغه-اورمیه ,



موضوعات
» اخبار اورمیه (903)
» اخبار بحران دریاچه اورمیه (1021)
» پروژه های عمرانی،خدماتی اورمیه (548)
» پروژه های عمرانی،خدماتی استان (172)
» سیاسی (178)
» اقتصادی (529)
» اجتماعی (323)
» ادب،فرهنگ و هنر (133)
» علمی، آموزشی (201)
» پزشکی،سلامت (204)
» میراث فرهنگی و گردشگری (401)
» حوادث و سوانح (227)
» هواشناسی (224)
» محیط زیست (261)
» گزارش تصویری (301)
» والیبال برتر (1077)
» ورزشی (218)
» اخبار ایران و جهان (218)
» وقایع تاریخی ایران و جهان (19)
» وقایع تاریخ آذربایجان (18)
» وقایع تاریخی اورمیه (10)
» تورک دیلی (8)
» نام آوران اورمیه (88)
» نام آوران آذربایجان (127)
» آذربایجان فولکلوری (11)
» آذربایجان دبلری (19)
» مذهبی دبلر (31)
» اورمو عاشیقلاری (19)
» موسیقی آذربایجانی (19)
» تورک شعرلر (7)
» استاد شهریار+شعر و عکس (10)
» داستان ها و افسانه های آذربایجان (8)
» فرودگاه اورمیه (3)
» دانشگاه اورمیه (10)
» امام زاده ها - مساجد تاریخی (24)
» بناهای تاریخی اورمیه (104)
» پارک های اورمیه (17)
» حمام های قدیمی اورمیه (5)
» دره ها-آبشارها -چشمه ها (18)
» قلعه ها -تپه ها-غارها (22)
» کلیساهای اورمیه (17)
» کتیبه های تاریخی اورمیه (7)
» مراکز اقامتی و تفریحی اورمیه (12)
» مقبره های اورمیه (10)
» موزه های اورمیه (12)
» در باره اورمیه (12)
» سوغات،صنایع دستی،غذاها (19)
» جاذبه های گردشگری و طبیعی اورمیه (60)
» گالری عکس بازار اورمیه (8)
» گالری عکس دریاچه اورمیه (33)
» گالری عکس اورمیه (60)
» گالری عکس اورمیه قدیم (11)
» آثار طبیعی آذربایجان غربی (36)
» آثار تاریخی آذربایجان غربی (104)
» گالری عکس سایر مناطق آذربایجان (25)
» تصاویر دیدنی (40)
» کلیپ شعرای آذربایجان (5)
» کلیپ اورمیه (5)
» کلیپ موسیقی آذربایجانی (7)
» کلیپ ورزشی (8)
» کلیپ های متفرقه (10)
» دانلود فایل های صوتی (5)

صفحات

پیوندهای روزانه

نویسندگان

» admin (6558)

آمار بازدید


کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :